21 oktober 2012

Suveränt snygg

Min inredningsinspirerade bloggvecka sket sig. Mycket pga att nätverket i huset brakade ihop så att vi inte hade internet. Men nu är jag tillbaka. Och för att fira det fina och soliga höstvädret sätter jag in ett gult bonusinlägg. Och inte bara gult, utan även svart. Precis som Skellefteå Aik. Kan det bli bättre i dessa hockeytider?
En suveränt snygg gul vas i Art Deco-stil, tillverkade någon gång på 20- eller 30-talet. Jag grabbade den direkt jag såg den. Det ska bli ett skönt inslag bland mina svarta vaser. På S:t Olofs bogg kan ni hitta ännu mer gula vaser med samma dekor. Vem som är tillverkare är osagt, men det gissas både på Johansfors och Åfors glasbruk.







Foto © AL

5 kommentarer:

  1. Ja du, den är vacker som sjutton.

    SvaraRadera
  2. Älskar Art Deco, skulle vara trevligt med info om dessa vaser.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ställt frågan på PES, men det är ingen som har svarat där. Kanske ingen vet helt enkelt. http://precisensan.com/antikforum/showthread.php?35800-Gul-glasvas&p=223736#post223736

      Radera
  3. Anonym5/12/12

    vad synd att ni inte uppdaterar er sida längre.. ska den läggas ner?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, det brukar bli så här långa pauser ibland när ingen av oss har inspiration.

      Radera