27 augusti 2012

Grön pokalliknande vas

Tung. Tjocka väggar. Djupt grön. Signatur- och etikettlös. Vad säger ni?
Formen på vasen skulle lätt kunna passa in bland Boda glasbruks produkter. Jag har sett en liknande pokalvas i klarglas formgiven av Signe Persson Melin, men den hade längre hals. Och Bertil Vallien har gjort liknande vaser i blått, men då är foten både rakare och dessutom har den ihålig fot. Den här vasen har massivt glas i foten.
Vad är det egentligen jag har köpt i sommar? Jag gillade vasen direkt jag såg den, så mycket vet jag, men annars är det tomt på information. Den får vila en stund i UFO-fliken tills jag vet mer. Informationen brukar dyka upp förr eller senare, men jag skulle nog sätta stämpeln Boda om jag fick gissa.









Foto © AL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar