9 oktober 2011

Tummen ur

Jag har inte ränt runt på loppisar. Jag har inte köpt senaste Retro-tidningen. Jag har inte följt med i bloggvärlden. Jag har faktiskt inte brytt mig om loppisar eller fynd i veckan och det har varit väldigt skönt. Ibland blir jag rent ut av leds, både på experter och amatörer, både på säljare och köpare. Jag kanske går en loppissväng nästa vecka, men det får bli om det blir.

Däremot så har jag fått tummen ur och fotat tre tygfynd. Det översta tyget hittade jag på Kupan i Haparanda, en affär som är så bedrövlig att det är ett under om man hittar någonting av intresse. Ordet urplockat passar in i det här sammanhanget. Men det här tyget på 2 meter hade dom missat. Hurra!



Dom andra tygerna är stuvbitar som jag gärna hade hittat metervis.
En annan gång kanske.




Foto © AL

5 kommentarer:

  1. Översta och understa tyget riktiga wow tyg. Tack för titten :)/Maria

    SvaraRadera
  2. det från kupan i haparanda var ju fantastiskt, och två hela meter! vilken tur.

    SvaraRadera
  3. Oh va jag håller med dig... Jag kan oxå bli så där urless på allt å alla. Faktiskt haft en sån sväng nyss å ioch med det bloggtorka.. Men man e ju som en Åsa-Nisse film. Man kommer igen!

    SvaraRadera
  4. Jag behöver nog bara en vilopaus från loppisar. Suget lär dyka upp när man minst anar det.

    SvaraRadera
  5. Åh, det där översta kan ju vara världens snyggaste tyg!

    SvaraRadera