11 augusti 2011

Sommaren usla skörd

Ja då var det väl dags att visa mina fynd(?). Eftersom jag har en dotter som gråter så fort vi ska stannar på en loppis så har det inte blivit så många i sommar. Men jag tycker inte att jag hittar så mycket heller.
De grön ljuslyktorna är sådant jag har samlat på mig och jag vet inte om de är nya eller gamla. Tydligen är de gjorda av Jens H Quistgaard för Dansk Designs Ltd enligt tidigare info. I varje fall har jag fyra nu totalt.
En röd luminarc skål som jag ska ha ljus i.


En grön ljuslykta som jag inte har någon aning alls om den är gammal eller ny eller vem som har gjort den. Det kan säkert någon annan upplysa om.
Sedan fick jag ett paket från Kalix som var fyllt med godsaker men det är saker som du redan visat i bloggen. Ljuslyktor verkar det enda jag kan hitta i varje fall. Jag hoppas min loppislycka vänder snart kanske du kan dela med dig av din.


Foto © M.N

2 kommentarer:

  1. Den röda Luminarc-skålen är utmärkt att ha pannacotta i, det har jag i mina röda.

    Den gröna ljuslyktan fick mig att tänka på Sea glasbruk, men lyktorna som Björn Ramel har gjort är tjockare, tyngre och har en mer strutig öppning. Det är kanske någon annan som vet.

    Jag och mamma håller ögonen öppna hela tiden efter loppisfynd åt dig. Men dom två saker jag hittat åt dig vill jag inte visa, för det är julklappar. Du får ge dig till tåls.

    SvaraRadera
  2. En stackars dotter som gråter varje gång det ska loppas låter ju inte kul... :( Du får vänja henne vid positiv betingning eller så, säga att på varje loppis får hon gå på skattjakt och leta upp det finaste hon kan hitta för max en tia och så får hon det av dig. Blir garanterat många små onödiga saker men vad gör man inte för att få loppa lite mer...? ;)

    SvaraRadera